🔻يكي از مسائلي كه خيلي جاي كار دارد این است که از ابتدائي ترين و ثقيل ترين مراحل تا لطيف ترين مراتب اوج حرکت، حدود مشتركه اي دارند. 🔸يعني ما انسان بد را چگونه بد مي بينيم و انسان خوب را به چه چيزي خوب می دانیم؟ اهل بيت علیهم السلام ملاک اين کار را […]
🔻يكي از مسائلي كه خيلي جاي كار دارد این است که از ابتدائي ترين و ثقيل ترين مراحل تا لطيف ترين مراتب اوج حرکت، حدود مشتركه اي دارند.
🔸يعني ما انسان بد را چگونه بد مي بينيم و انسان خوب را به چه چيزي خوب می دانیم؟ اهل بيت علیهم السلام ملاک اين کار را خوب از هم باز كرده اند تا كسي كلاه سرش نرود.
🔹مثلا شيطان يك موجود ناري است و به بخشي(نه همه) از مسير سماوات هم راه پيدا مي كند؛ نه تنها شيطان، حتي ارواح كفار هم آنجايي را كه شيطان ميتواند برود، مي توانند بروند. اين ها حدود مشترك است و تبيينش لازم است.
🔸طبيعتا در طی اين مسير يك فوق العادگي ها و امتيازاتي پيدا مي شود كه ربطي به ايمان ندارد. مهم طريق زلال ايمان است كه از شروع تا پایانش مورد تأييد اهل بيت علیهم السلام باشد که نور محض است. كافر هيچ چيزی از این راه را نمي تواند بدست بياورد که اين چي هست؟
🔹لازم است اینها از هم تفكيك گردد. چگونگی راه اهل بيت و خداي متعال بايد تبيين بشود تا اگر حتي يك مرتاض هندي پريد و به آسمان یا به كوه رفت؛ ما بتوانيم جايگاه این کار را تبيين بكنيم؛ تا ما طالب آن چيز نباشيم بلکه آنچه را كه اهل بيت علیهم السلام به ما ارائه كرده اند و همان را بخواهيم هر چند پرواز کردن در آن نباشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.