۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • 03 نوامبر 2022 - 11:04
  • 250 بازدید
کتاب «رنج گنج» توسط انتشارات خلق منتشر گردید.
کتاب «رنج گنج» توسط انتشارات خلق منتشر گردید.

کتاب «رنج گنج» توسط انتشارات خلق منتشر گردید.

بسمه تعالی به گزارش پایگان اطلاع رسانی بنیاد علمی فرهنگی هاد، کتاب «رنج گنج» توسط انتشارات خلق منتشر گردید. نویسنده این کتاب، فاضل ارجمند  جناب حجت الاسلام عزیز الله مهریزی می باشند. این نوشته ریاضت را در مقابل محبت قرار نمی‌دهد و بین این دو فرسنگ‌ها جدایی ترسیم نمی‌کند؛ بلکه آن را تمکین نفس سرکش […]

بسمه تعالی

به گزارش پایگان اطلاع رسانی بنیاد علمی فرهنگی هاد، کتاب «رنج گنج» توسط انتشارات خلق منتشر گردید. نویسنده این کتاب، فاضل ارجمند  جناب حجت الاسلام عزیز الله مهریزی می باشند.

این نوشته ریاضت را در مقابل محبت قرار نمی‌دهد و بین این دو فرسنگ‌ها جدایی ترسیم نمی‌کند؛ بلکه آن را تمکین نفس سرکش برای یگانه یار و انیس دلکش می‌داند؛ ریاضت در عرفان اسلامی را که با شهد قرآن و احادیث نبوی و روایات وَلَوی و سیره عالمان ربانی راه‌رفته به هم آمیخته، از ریاضت در عرفان غیر اسلامی که با زهر کشنده ریاضت عاری از محبت گره خورده، جدا می‌سازد.
این مکتوب در مقام نقد و مقایسه بین «مکتب اخلاقی معنوی نجف» با مکاتب دیگر برآمده است و از منظر تحلیلی ریاضت، مکاتب مشرق زمین هندویی را به گوشه شرق و نحله‌های مغرب زمین یونانی و مانند آن را به زاویه غرب می‌فرستد و صراط مستقیم ریاضت را از بیراهه‌های شرقی و گمراهه‌های غربی پاک‌سازی می‌کند. «صمت» و «جوع» و «سَهر» و «عزلت» و «ذکر به دوام» را که ره‌توشه عالمان ربانی راه‌رفته است، با استمداد از روش سلوکی آنان از پرتگاه انحراف ریاضت پرملال و بی‌حاصل به آرامشگاه ریاضت با حال و ساحل محبت رهنمون می‌شود.

توضیحات بیشتر: 

قطع: رقعی
تعداد صفحات: ۴۶۲
سال نشر: ۱۴۰۱

┈┄┅✾•••✾┅┄┈
👤 پل‌های ارتباطی جهت سفارش کتاب:
eitaa.com/H_Admin_khologh
📞 ۰۹۱۲۳۵۱۳۸۷۲
☎️ ۰۲۵۳۷۷۳۷۴۲۹

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *