۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار مرکز تخصصی اخلاق قم » تازه های مراکز
  • 18 مارس 2016 - 15:52
  • 505 بازدید
تخصصی سازی علوم، امری عقلایی در دنیا به شمار می‌رود
تخصصی سازی علوم، امری عقلایی در دنیا به شمار می‌رود

تخصصی سازی علوم، امری عقلایی در دنیا به شمار می‌رود

مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه: تخصصی سازی علوم، امری عقلایی در دنیا به شمار می‌رود مراکز تخصصی در رشته های مورد نیاز جامعه علمی و اجرایی کشور همانند مدیریت، اقتصاد اسلامی و طب ایجاد گردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد هاد، «حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی»، با بیان این که تخصصی کردن علوم […]

مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه:

تخصصی سازی علوم، امری عقلایی در دنیا به شمار می‌رود

مراکز تخصصی در رشته های مورد نیاز جامعه علمی و اجرایی کشور همانند مدیریت، اقتصاد اسلامی و طب ایجاد گردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد هاد، «حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی»، با بیان این که تخصصی کردن علوم امری عقلایی در دنیا به شمار می رود، اظهار کرد: ایجاد مراکز تخصصی در رشته های مورد نیاز جامعه علمی و اجرایی کشور همانند طب، مدیریت و اقتصاد اسلامی و معرفی مراکز تخصصی حوزه ها به عنوان مجموعه های مورد اعتماد حوزه در موضوعات تخصصی برای رفع نیاز و پاسخ به سؤالات نهادهای گوناگون علمی و فرهنگی کشور از دیگر عوامل تقویت کننده است.
مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه، با اشاره به محور دوم با عنوان جایگاه اساتید مراکز تخصصی، ادامه داد: اعتبار بخشیدن به جایگاه و تصمیمات هیأت علمی مراکز تخصصی با صدور حکم از سوی مرکز مدیریت و تشکیل هیأت ها و گروه های علمی در مراکز، تعریف جایگاه مناسب برای اساتید مراکز تخصصی در کنار سایر اساتید سطوح عالی، لحاظ امتیازات مربوطه برای اساتید، اطلاع رسانی منظم به اساتید نسبت به موضوعات و چالش های عقیدتی و سیاسی و فرهنگی جهان اسلام، همکاری در چاپ نوشته های اساتید و تشکیل سامانه ای برای معرفی اساتید سبب ارتقا جایگاه اساتید مراکز می شود.
وی عنوان کرد: تقلیل واحدهای درسی در سطح ۳ و ۴ و نزدیک شدن آن به حجم درسی سایر مراکز آموزشی معادل، سرعت در تصویب و راه اندازی سطح ۴ مراکز تخصصی که اگر این چنین نشود نیروهای زبده از دست می روند، راه اندازی بانک اطلاعاتی اساتید برای جذب و گزینش بهترین اساتید و روزآمد کردن اطلاعات آن در هر ترم، پژوهش محور بودن آموزش ها، اهتمام مدیران و اساتید مراکز به مسائل اخلاقی و ایجاد جذابیت های لازم برای حضور طلاب در مراکز تخصصی از مواردی است که باید در موضوع آموزش به آن توجه شود.
مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه با اشاره به فرایند پایان نامه نویسی به عنوان محور چهارم خاطرنشان کرد: فرایندی که در حال حاضر در حوزه علمیه وجود دارد یک مانع جدی در برابر پر رونق شدن مراکز تخصصی است؛ باید به سمت تخصصی شدن پایان نامه ها حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی اضافه کرد: واگذاری امور پایان‌نامه‌های مراکز به خودشان با نظارت شورای مدارج علمی، ارائه موضوعات و خلأهای روز پژوهشی در ارتباط با نظام اسلامی و جهان اسلام، کوتاه شدن زمان ارزیابی بخش آمار و بررسی برای متقاضیان پایان نامه، تناسب پایان نامه نویسی با موضوع و رشته تحصیلی و کوتاه شدن زمان ارزیابی موضوع تا دفاع سبب تخصصی شدن پایان نامه ها می شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که به امکانات خدماتی مراکز باید توجه شود، گفت: توجه به نیروهای مراکز و کم کردن ساعت کاری آن ها، اتخاذ راهکارهایی برای ایجاد انگیزه در طلاب مستعد برای حضور در مراکر تخصصی همانندارتقای رتبه شهریه، تقویت فناوری های روز در مراکز تخصصی، ایجاد ساختمان مرکزی جامع برای مراکز تخصصی و تجهیز کتابخانه ها و کلاس ها از نیازهای خدماتی به شمار می رود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *