۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

متن نامه حضرت‌آیت‌الله‌ العظمی‌ بهجت قدس‌سره که به مناسبت مراسم افتتاحیه مدرسه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان صادر شده بود متذکر می شویم.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین والصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین

و بعد امتیاز انسان از غیر[غیر انسان] به علم است. عالِم، انسان است، غیر عالم انسان نیست. افتتاح علم و مواضع تعلیم و تعلم، انسداد جهل است و افتتاح انسانیت در انسداد حیوانیت است. تمام خواص انسانیت در علم است و خواص لا انسانیت در جهل است و چون خواص انسانیت احصاء [شمرده] نمی‌شود خواص علم [نیز]  احصاء [شمرده] نمی‌شود. «هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون»

«…  شریعت تعلیمات است «فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه …».

کار لاعلمی [غیر علمی] و لاانسانی [غیر انسانی] به آنجا می‌رسد که «واذا الموؤده سئلت بای ذنب قتلت». عاِلم، اخلاق شرعیه را واجد است [و] غیر عالم ضد آنها [را دارا]ست. عالم بواسطه علم به شریعت و اقامه صلاه به مقام اقبال بالکل الی الله و کفی به فخرأ و علواً دائمیاً می‌رسد.

اللهم اجعلنا من اهل العلم الهادی الی العمل الصالح الذی لا شرّ معه و لاخیر دونه بسبب ملازمه الثقلین، الکتاب و العتره علیهم السلاه والسلام علی الدوام. اللهم انزلنا منزلاً مبارکاً و انت خیر المنزلین. و صلی الله علی محمد و آله الاطهرین الطیبین الطاهرین.

قرن­هاست که حوزه­های علمیه مرکز شکوفایی استعدادهای جوانان شیعه در راستای اهداف بلند مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام بوده است. جوانانی که با شور جوانی وارد حوزه های علمیه شده و با کسب شعور و معرفت انسانی راهگشای مردم بوده اند.

از زمانی که حوزه های علمیه دائر شد چه در لایه های پنهان چه به صورت رسمی ،این افتخار نصیب دلسوزان فرهنگ و و ادب و دین شد.

وجود چهره های درخشانی از علمای ربانی که الحق و الانصاف با فضیلت­تر از انبیای بنی اسرائیل بوده اند ما را به مسیر روشن حوزه های علمیه به سمت کمال و معرفت انسانی امیدوار و مصصم نموده است.

بنیاد علمی -فرهنگی  هاد به عنوان یکی از مراکز مطرح در زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته طلاب جوان در زمینه های علمی و اخلاقی در حوزه علمیه قم، سالهاست پرچم دار تربیت طلاب جوانی است که طالب علم و عمل به دستورات انسان ساز مکتب اهل بیت علیهم السلام بوده اند. از این رو مراکز تخصصی فقهی،اخلاق و تربیت ،پژوهش و تبلیغ در همین راستا راه اندازی شد.

به لطف الهی و تحت اشراف ایت الله ناصری مد ظله و تولیت  حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری دامت برکاته،  مدرسه علمیه  دارالهدی به منظور «تربیت طلبه مهذب  فاضل در طراز انقلاب اسلامی» با رویکرد قرآن محوری در سال  1397 تاسیس گردید.

مدرسه با برنامه ۶ ساله آموزشی و فرهنگی از پیش تعیین شده، شروع به کار نمود و الحمدلله کارنامه قابل قبولی در این مدت کوتاه کسب نموده است.

  • 22 نوامبر 2020 - 20:12
  • 3801 بازدید