🔻در ذیل آیه «الذين يؤمنون بالغيب» روایت دارد که يكی از تفاسير و مصادیق این آیه امام زمان عليه السلام است. 🔸یعنی حضرت مصداق غیب است. اين غيب بودن تكويناً سراغ حضرت آمده است و مصداق اتمش حضرت هستند. اين غيبِ تكويني بودن كاري مي كند كه حضرت نه از ديده مردم بلکه از ديده […]
🔻در ذیل آیه «الذين يؤمنون بالغيب» روایت دارد که يكی از تفاسير و مصادیق این آیه امام زمان عليه السلام است.
🔸یعنی حضرت مصداق غیب است. اين غيب بودن تكويناً سراغ حضرت آمده است و مصداق اتمش حضرت هستند. اين غيبِ تكويني بودن كاري مي كند كه حضرت نه از ديده مردم بلکه از ديده موجودات برزخي هم غيب هستند؛ موجودات برزخي كه به خيلي جا ها احاطه و رفت و آمد دارند، از موقعیت مکانی حضرت سر در نمي آورند.
🔹آن منطقه كه حضرت در آن هستند برايشان غيب است و دسترسي پيدا نمي كنند و الّا شيطان مگر رها مي كند؛ مي تواند در اين قضيه فتنه گري بكند و ايادي ناجورش را به قسمت هايی كه حضرت هستند، سوق بدهد.
🔻علی بن مهزیار می گوید عرض کردم: لَمْ نَجِدْ أَحَداً يَدْلُّك
یعنی كسي كه من را بياورد اينجا نبود.
حضرت فرمودند: نه دليلش اين نيست.
🔸كسي كه امروز این واسطه را فرستاد، بیست سال پیش هم داشت کسی را که بفرستد تا تو را اینجا بیاورد. بعد حضرت شروع كردند دلیل اصلی را بفرمایند كه:
لَا وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ الْأَمْوَالَ، وَ تَجَبَّرْتُمْ عَلَى ضُعَفَاءِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ قَطَعْتُمُ الرَّحِمَ الَّذِي بَيْنَكُمْ، فَأَيُّ عُذْرٍ لَكُمْ الْآنَ؟
ترجمه: نه به درستی که شما دنبال زیاد کردن مال بودید و به مومنینِ ضعیف بد کردید و پیوندها را گسستید و الان چه عذری دارید؟
🔹شماها تا حالا امام زماني نبوده ايد. علت طولاني شدن دیدار اين ها بوده است.
🔸علی بن مهزیار مي گويد: روي رمل ها نشستم و زدم توي سرم و مرتب گفتم: التَّوْبَةَ التَّوْبَةَ، الْإِقَالَةَ الْإِقَالَةَ. من را ببخشيد…
يك خورده كه گريه كردم حضرت فرمودند: لابأس عليك. اشکال ندارد.
(دلائل الإمامة، ص: ۵۴۲)
این مطلب بدون برچسب می باشد.