۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 6794
  • 13 ژوئن 2016 - 14:29
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
حضرت آیت الله ناصری: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای از بین بردن صفات رذیله است
حضرت آیت الله ناصری: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای از بین بردن صفات رذیله است

حضرت آیت الله ناصری: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای از بین بردن صفات رذیله است

حضرت آیت الله ناصری: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای از بین بردن صفات رذیله است ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای از بین بردن صفات رذیله و قرار دادن خداوند درون قلب انسان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد هاد، «حضرت آیت الله محمد ناصری»، در ضمن سخنانی در روزهای آغازین ماه مبارک […]

حضرت آیت الله ناصری:

ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای از بین بردن صفات رذیله است

ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای از بین بردن صفات رذیله و قرار دادن خداوند درون قلب انسان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد هاد، «حضرت آیت الله محمد ناصری»، در ضمن سخنانی در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان، در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان این که میان عبادت و اطاعت تفاوت وجود دارد، ابراز نمودند: عبادت نیازمند نیت و قصد است، ولی اطاعت به نیت کردن نیازی ندارد و همین که امری که صادر می‌شود اجرا شود در حقیقت اطاعت از آمر صورت گرفته است.

ایشان، در ادامه، افزودند: اطاعت نیز به دو صورت تشریعی و غیر تشریعی است، در اطاعت تشریعی نیز اطاعت تکوینی و غیر تکوینی وجود دارد، به عنوان مثال ملائکه به صورت تکوینی خداوند را اطاعت می‌کنند، این موضوع می‌تواند انجام امور مختلف و حتی پرداختن به عبادات باشد، سیر کواکب و طلوع و غروب خورشید نیز بخشی از این اطاعت تکوینی است که اجرام آسمانی انجام دهنده آن هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که انجام عبادات نیز با انگیزه رسیدن به یک حاجت و یک مطلوب و یا برای خود خداوند انجام می شود، تصریح کردند: در حالت اول افراد خداوند را عبادت می‌کنند تا به بهشت بروند، حاجت آنها روا شود، از جهنم خلاصی پیدا کنند و یا هر مطلوب و منظور دیگری، در حقیقت عبادت این شخص برای دستیابی به منفعتی است که او دنبال می‌کند.

آیت الله ناصری ادامه دادند: اما نوع دیگر عبادت این است که شخص تنها برای خدا و برای جلب رضای خداوند و بدون چشم داشت به اهداف و امیال و منافع خود عبادت پروردگار را به جا آورده و تلاش می کند تا رضای خداوند را کسب کند، در حقیقت رسیدن به حاجت هدف آنها نیست بلکه تنها هدف در این عبادت خداوند است.

ایشان عبادت کردن برای رضای خداوند را بر مبنای عقیده‌ای محکم دانستند و اظهار کردند: عبادت باید با هدف بندگی کردن باشد، اگر در قلبی حب خداوند نباشد غیر خدا به آن قلب وارد خواهد شد، اگر کسی می‌خواهد راه ورود غیر خدا را به قلب خود ببندد و کاری کند تا خدا در قلب او ساکن شود، پیش از هرچیز باید صفات رذیله را از درون خود پاک کند.

استاد اخلاق و تربیت حوزه علمیه، با اشاره به لزوم اطاعت بدون چشم داشت از خداوند برای دستیابی به مراتب بالای ایمانی، خاطرنشان کردند: وظیفه ما اطاعت است، قرار نیست که برای اطاعت کردن از خدا طلبکار شویم، طلبکار شدن از خدا به دلیل بندگی نفس و تبعیت از نفس است، ریشه این مشکل هم در وجود صفات رذیله درون انسان است، ماه رمضان بهترین فرصت برای از بین بردن این صفات رذیله و قرار دادن خداوند درون قلب انسان است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید * مدت زمان استفاده از کد امنیتی به پایان رسیده . دوباره کد را فراخوانی کنید