🔻انسان بر اثر مواظبت و مراقبه مى تواند مهمان روح ايمان باشد. روح ايمان چيزى است كه اگر آمد كارهاى ظاهرى انسان خيلى زود اصلاح مى شود. 🔸ما ها در لابلاى خروارها تكثّر از امور شلوغ داريم غوطه مى خوريم. اگر روح ايمان در ما استقرار پيدا كرد اصلاً كارها خودش اصلاح مى شود. نماز، […]
🔻انسان بر اثر مواظبت و مراقبه مى تواند مهمان روح ايمان باشد. روح ايمان چيزى است كه اگر آمد كارهاى ظاهرى انسان خيلى زود اصلاح مى شود.
🔸ما ها در لابلاى خروارها تكثّر از امور شلوغ داريم غوطه مى خوريم. اگر روح ايمان در ما استقرار پيدا كرد اصلاً كارها خودش اصلاح مى شود. نماز، كار، زندگى. آخرش هم انسان به اين بايد برسد كه ميهمان روح ايمان باشد و موفق باشد.
🔻منتهى خيلى پيش مى آيد كه براى انسان روح ايمان مى آيد و به انسان هديه مى شود ولى نگه داشته نمى شود و به موانع خاصى برخورد مى كند. از اين جا به بعد انسان مجرم مى شود.
🔸نگهدارى و ميزبانى روح ايمان اسباب و ادوات خاصى مى خواهد. مثلا ميهمان آمده من هم خدمتش نشسته ام. مهمان هم خوب است؛ مهمان حبيب خداست اما چون من درونم شلوغ است يک حرفى را مى پرانم كه بار مسئوليت را روى دوش خودم زياد مى كنم. اين کار من دیگر ربطى به ميهمان ندارد به يک اعتبار علتش این است که من شلوغ هستم.
🔹آنكه مى گويد ميهمان خوب است خود ميهمان را مى گويد و خوب هم هست و حبيب خدا هم هست؛ ولى آنكه مى گويد مهمان مشكل دارد خودش را مى گويد مشكل دارد نه ميهمان را.
🔸از اين سنخ مشكلات خيلى هست كه ما براى نگهدارى روح ايمان خودمان خرابكارى مى كنيم.
🔻انسان بايد به گونه اى عمل و سير كند كه خودش باشد و ميهمانش، يعنى آن روح ايمان كه مهمان اصلى است.
🔸اگر انسان می بیند با رفت و آمدها دچار ضعف می شود و ممكن است خرابكارى بكند کم کردن ارتباطات زائد بهتر است. اين کار است كه مايه انسان را زياد مى كند.
همچنین سكوت بهترين حالتى است كه ضررها را كم مى كند.
🔹آنچه كه اين ميهمان و اين حبيب خدا – يعنى روح ايمان – را مستقر مى كند صلات است؛ منتهى ما هنوز لذت صلات را درست نچشيده ايم. بايد اين حال به ما دست بدهد كه هر وقت دلمان گرفت بلند شويم و بگوئيم اللّه اكبر و نماز بخوانيم و بتوانيم با صلات و با خداى متعال ارتباط برقرار كنيم؛ آن وقت ديگر قضايايمان فرق خواهد كرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.