حاصل ايمان هر كسى وقتى مجسم مى شود به صورتى در مى آيد. ما در طريقى كه پيش رو داريم بايد به اين سمت پيش برويم كه حاصل و صورت برزخی همه ايمان و قواى عقلى مان شبيه اهل بيت عليهم السلام بشوند. گاهى اين امكان براى مراحل بالاى ايمان اتفاق مى افتد. 🔸مثلا براى […]
حاصل ايمان هر كسى وقتى مجسم مى شود به صورتى در مى آيد. ما در طريقى كه پيش رو داريم بايد به اين سمت پيش برويم كه حاصل و صورت برزخی همه ايمان و قواى عقلى مان شبيه اهل بيت عليهم السلام بشوند. گاهى اين امكان براى مراحل بالاى ايمان اتفاق مى افتد.
🔸مثلا براى سلمان فارسی مى فرمايند كه از ما اهل بیت است. به اين معنى است كه طوری با پيامبر خدا و اهل بیت علیهم السلام گره خورده كه مابازاء قلبش رسول خدا شده است.
🔹بعضى ها يک پله پايين تر هستند. اين هایى كه يک پله پائين تر هستند ديگر ما بازاء قلبى اين ها خود اهل بيت عليهم السلام نيستند بلکه مابازاء قلبى اين ها يک پله پائين تر مثل سلمان هستند. اين جورى مراتب ايمان در عالم برزخ مجسم می شود.
🔸لذا اين بزرگترين تعريف براى حضرت عبدالعظيم علیه السلام است كه هرکس ایشان را زیارت کند مثل این است که امام حسین علیه السلام را زیارت کرده است. یعنی به گونه اى مابازاء وجودى ايشان و حقيقت وجودى ايشان حضرت سيدالشهداء عليه السلام شده كه هر كسى كه ايشان را زيارت كند امام حسین علیه السلام را زيارت كرده است.
🔹این مطلب حكايت از اين مى كند كه حضرت عبدالعظيم عليه السلام در آخرين مرحله ايمان و پيوند با اهل بيت عليهم السلام هستند. اين مرحله دهم از ايمان است.
🔻اين تشبيهات که در روايات آمده خيلى حساب شده است. كسى كه حضرت عبدالعظيم را زيارت كند مثل کسی است که امام حسین را زیارت کرده باشد ولى در مورد زیارت حضرت اباعبد اللّه علیه السلام دارد كه:
«من زار الحسين كمن زار اللّه فى عرشه»
(كامل الزيارات، ص:۱۴۷)
🔸یعنی کسی که امام حسین را زیارت کرده باشد مثل کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده باشد. پس کسی که حضرت را زیارت کرده مثل كسى نيست كه حضرت عبد العظيم عليه السلام را زيارت كرده باشد.
🔹در مورد حضرت معصومه عليهاالسلام هم همينجور هستند. در مورد حضرت معصومه هم امام رضا عليهالسلام فرموده باشند كه « مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى» باز نشان می دهد ایشان در مرحله دهم ايمان یعنی آخرين مرحله ايمان است. گرچه مرحله دهم از ايمان هم باز متفاوت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.