۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » تصویری(حجه الاسلام ناصری)
  • 16 دسامبر 2021 - 20:58
  • 291 بازدید
توحید و شرک
توحید و شرک

توحید و شرک

🎥 بنده خالص، بنده ای است که، از نفوذ شرک و توجه به غیر پرهیز کند و بتواند این فرآیند را مدیریت کند. حکمت، مدیریت سازنده لازم دارد.

 
توحید از ارکان حکمت است و حکمت، از میوه های توحید است. حکمت، مدیریت سازنده لازم دارد. اگر مدیریت و اهتمام خودسازی در کسی نبود به سمت یاس خواهد رفت.

مدیریت برای اخلاص

انسان وقتی می خواهد با شرک مبارزه کند، بسیار درگیر می شود. می بیند گاهی توجه به غیر کار دست او می دهد. خدا غیور است؛ به غیرتش بر می خورد؛ بنده را خالص می خواهد! بنده خالص، بنده ای است که، از نفوذ شرک و توجه به غیر پرهیز کند و بتواند این فرآیند را مدیریت کند. وقتی حیات پیدا کرد صاحب حکمت می شود و نهایت به یقین و آرامش می رسد. احیای دل با تهذیب، قدس، تقوا و اخلاق است
وقتی جامعه شخصیت دو قطبی پیدا کرد و شخصیت آن بر المان های سست بنا شد، مانند سازه ای با مصالح بی کیفیت می ماند! سازه انسانی یک سازه هندسی دقیق است. اهل دین و ادب باید زمینه سازی کنند برای سازه های شخصیتی دیگران
و مانند آنان نباشید که به کلی خدا را فراموش کردند، خدا هم (حظّ روحانی و بهره ابدی) نفوس آنها را از یادشان برد، آنان به حقیقت بدکاران عالمند.
انسانی که خدا را فراموش کرد موجب فراموشی خود می شود. اگر مدیریت و اهتمام خودسازی در کسی نبود به سمت یاس خواهد رفت. هر چه از معنویت انسان کاسته شد در سازه شخصیتش، مصالح غیر استاندارد مصرف شده است و روزی به بن بست می رسد. توحید از ارکان حکمت است و حکمت، از میوه های توحید است.
دو عمل فرد را مهیا می کند برای استجابت دعایش: روزه در گرما و گریه بر امام حسین علیه السلام

🎥 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری

توحید و شرک

📲 دریافت فایل تصویری

زمان: ۲۱۳۵ ثانیه

🔸 حجم: ۲۵/۲ مگابایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *