۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » صوت(حجه الاسلام ناصری)
  • 12 ژانویه 2023 - 20:51
  • 56 بازدید
انسان شناسی و اخلاق
انسان شناسی و اخلاق

انسان شناسی و اخلاق

انسان در نقطه ای قرار دارد که تمام قوای و مجموعه وجودیش دارد او را سوق می دهد به یک نوع تعامل در ادراکات بشری و حواس ظاهری! مدیریت آن خیلی سخت است و قطعات زیر مجموعه این پازل بسیار زیاد است!

🗓 ۲۰ آبان ۱۴۰۱

یک روزنه ای است که از باطن انسان ها به باطن عالم راه پیدا می کند و زیر مجموعه این پازل قطعات بسیاری است از کیفیت تربیت نفسانی شناختن بزرگی خودت و …

خلقت انسان و درک آن

💠 انسان در نقطه ای قرار دارد که تمام قوای و مجموعه وجودیش دارد او را سوق می دهد به یک نوع تعامل در ادراکات بشری و حواس ظاهری! مدیریت آن خیلی سخت است و قطعات زیر مجموعه این پازل بسیار زیاد است!

🔻 هر حرکتی می کنی حاصلی است از یک نوع تعامل بین ادراکات! درک از حواس است و حواس هر چیزی که از جنس ماده است را درک می کنند و معادلاتش را می فهمند! اگر دانشمند تمام عیار فیزیک هم باشی در این عالم بینهایت،  ادراکاتت محدود است!

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ

و ما انسان را از گِلی خشک که برگرفته از لجنی متعفّن و تیره رنگ است، آفریدیم. (سوره حجر – آیه ۲۶)

وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسَانِ مِنْ طِينٍ

و آفرینش انسان را از گِل آغاز کرد (سوره سجده – آیه ۷)

🔺 این ها چه آثاری در خلقت انسان دارند؟ چه خلقیاتی به انسان می دهند؟ چگونه باید تعدیلش کرد؟ ترابیت الان در وجود من چکار می کند؟ اعتدال آن چگونه است؟ افراطش باعث چه مشکلی می شود؟ من کجا هستم؟ کدام یک از اسباب موثر را شناخته و در خودم یافتم؟

🔹 زمانی یک دانشمند برای شما ثابت می کند که عالم خیلی بزرگ است؛ ولی یک وقت بر اثر لب ایمان، آرامش باطنی و سیلان درونی، خدا برایت ثابت می کند که دنیا بزرگ است و باطن عالم را با تمام وجود احساس می کنی!

🔸 این شناخت یک روزنه ای است که از باطن انسان ها به باطن عالم راه پیدا می کند و زیر مجموعه این پازل، قطعات بسیاری است از کیفیت تربیت نفسانی، شناختن بزرگی خودت و … 

🎤 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری

انسان شناسی و اخلاق

📲 دریافت فایل صوتی
زمان: ۱۲۵۹ ثانیه
🔸 حجم: ۵/۲ مگابایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *