۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » تصویری(حجه الاسلام ناصری)
  • 01 فوریه 2023 - 20:25
  • 45 بازدید
بایدها و نبایدهای طلبگی
بایدها و نبایدهای طلبگی

بایدها و نبایدهای طلبگی

🎥 احساس تکلیف و مسئولیت داشته باشیم؛ استقامت در طی طریق می خواهد! اینجا آمدی برای اینکه به اخلاق برسی؛ بتوانی مربی باشی؛ بتوانی زیر مجموعه ای کثیر از مردم را داشته باشی، برای القای دین!

🗓 ۱ تیر ۱۴۰۰

اقبال به حوزه خوب است؛ کار قوی می خواهد! یک مدرسه علمی قوی شکل نمی گیرد مگر در طول زمان؛ استقامت می خواهد؛ بدون سواد امکان پذیر نیست! باید بسیار خواند؛ الان فصل اندوختن علم است که با صبوری حاصل می شود!

باید … نباید

💠 در طول زمان بوده اند اهل ایمانی که تمام هم و غم شان دین بوده است. هزینه می کردند؛ صبوری می نمودند و جهاد می کردند؛ هم قبل و هم بعد اسلام!

🔸 این راه، راه کاسبی و دنیا طلبی نیست؛ این حرفه نیست؛ این یک معامله با خداست! باید بچه هایمان بداند خدایی شدن یعنی چی؟

🔻 اول اخلاص، وقتی حاصل شد آنوقت برکت می آید! مادر حضرت مریم سلام الله علیها را ببینید با خدا چه معامله ای می کند.

إِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي ۖ إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

[یاد کنید] هنگامی که همسر عمران گفت: پروردگارا! برای تو نذر کردم که آنچه را در شکم خود دارم [برای خدمت خانه تو از ولایت و سرپرستی من] آزاد باشد، بنابراین از من بپذیر؛ یقیناً تو شنوا و دانایی. (سوره آل عمران – آیه ۳۵)

🔺 دوم تا پا روی نفس نگذاری رشد حاصل نمی شوی و بزرگ نمی شود! قانونی در نباتات هست به نام تسهیل تکثیر! باید در امور فرهنگی دقیقا این قانون اجرا شود.

🔹 احساس تکلیف و مسئولیت داشته باشیم؛ استقامت در طی طریق می خواهد! اینجا آمدی برای اینکه به اخلاق برسی؛ بتوانی مربی باشی؛ بتوانی زیر مجموعه ای کثیر از مردم را داشته باشی، برای القای دین!

🔸 یک مدرسه علمی قوی شکل نمی گیرد مگر در طول زمان؛ استقامت می خواهد؛ بدون سواد امکان پذیر نیست! باید بسیار خواند؛ الان فصل اندوختن علم است که با صبوری حاصل می شود!

🎥 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری

بایدها و نبایدهای طلبگی

📲 دریافت فایل تصویری

زمان: ۱۷۴۲ ثانیه

🔸 حجم: ۳۰/۱ مگابایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *