۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » تصویری(حجه الاسلام ناصری)
  • 04 فوریه 2023 - 10:53
  • 41 بازدید
زیبائی شناسی و فضیلت شناسی
زیبائی شناسی و فضیلت شناسی

زیبائی شناسی و فضیلت شناسی

🎥 کسی که خیال کند زیبائی شناسی دارد، دائما نگاه می کند چه کسی چی دارد و چگونه است! سلامت تو در گرو فضیلت شناسی عفاف است. قلب که به فضیلت برسد به اطمینان می رسد.

🗓 ۱۳ دی ۱۴۰۱

از زیر مجموعه های زیبائی شناسی فضیلت شناسی است حیات انسان به فضیلت ش است و در قیامت به این بها می دهند به کجا رسیدی چه کردی چگونه رفتی موجودیت چیست آورده چه داری

رابطه زیبائی با فضیلت

💠 قلب را برای خدا گذاشته اند نه برای تشتت و تفرق! آرام بگیر تا زندگی کنی! چطور می توانی با این افکار پراکنده، در نماز جلوی خدا ایستاد!

🔸 عالم بر اساس زیبائی آفریده شده و در حرکت است. از صنایع الهی طبیعت است که می توان از آن الهام گرفت.

🔻  زیبائی شناسی دانش بسیار اصولی و گسترده ای است. نفوس با برداشت های توهمی خویش مشغول هستند.

يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا

ای همسران پیامبر! شما اگر پرهیزکاری پیشه کنید [از نظر منزلت و موقعیت] مانند هیچ یک از زنان نیستید، پس در گفتار خود، نرمی و طنّازی [چنانکه عادت بیشتر زنان است] نداشته باشید تا کسی که بیمار دل است طمع کند، و سخن پسندیده و شایسته گویید. (سوره احزاب – آیه ۳۲)

🔺 هم بیماری را بیان می کند هم درمان را!  مرض در قلب، مربوط به عفت است؛ عفت ارتباط دارد با آرامش قوت!

من می خواهم به فضیلت صفت عفت برسم؛ چه کنم؟

باید مبارزه کنی با آسیب ها! اگر می بینی آرامش نداری، تشتت فکر داری، قلب بیمار است! عبور از حد اعتدال، یک منشا شخصیتی دارد! باید اصلاح شود. 🔸 کسی که خیال کند زیبائی شناسی دارد، دائما نگاه می کند چه کسی چی دارد و چگونه است! سلامت تو در گرو فضیلت شناسی عفاف است. قلب که به فضیلت برسد به اطمینان می رسد.

🔹 زیبائی شناسی یکی از ارکان مهم در معرفت است. از زیر مجموعه های زیبائی شناسی، فضیلت شناسی است. حیات انسان به فضیلتش است و در قیامت، به این بها می دهند! به کجا رسیدی؟ چه کردی؟ چگونه رفتی؟ موجودیت چیست؟ آورده چه داری؟ آنچه در نفس انسان می ماند فضیلت، کمال و رشد است.

🔸 خیلی علوم باید دانست تا متصف به فضیلت شد و آن را شناخت! زیر مجموعه های فضیلت بسیار زیاد است؛ وقتی می خواهی اتصاف به یکی از آنها بشوی، می بینی موانع زیاد داری!

🎥 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری

زیبائی شناسی و فضیلت شناسی

📲 دریافت فایل تصویری

زمان: ۲۳۰۲ ثانیه

🔸 حجم: ۴۱/۷ مگابایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *