۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » تصویری(حجه الاسلام ناصری)
  • 19 فوریه 2023 - 19:33
  • 41 بازدید
بررسی جایگاه الگوها در قرآن با تاکید بر سیره مرحوم آیت الله ناصری
بررسی جایگاه الگوها در قرآن با تاکید بر سیره مرحوم آیت الله ناصری

بررسی جایگاه الگوها در قرآن با تاکید بر سیره مرحوم آیت الله ناصری

🎥 قرآن وقتی حضرت عیسی علیه السلام را معرفی می کند، مفصل به هویت و کرامت حضرت مریم سلام الله علیها می پردازد.

🗓 ۱۲ مهر ۱۴۰۱

قرآن همه جوانب الگوها  را معرفی می کند؛ نمونه: حضرت مریم و حضرت عیسی مسیح علیهماالسلام. مفصل به هویت و کرامت حضرت مریم سلام الله علیها می پردازد. از نذر مادرش گرفته تا داستان سرپرستیش توسط حضرت زکریا سلام الله و بعد احوالات حضرت عیسی مسیح علیه السلام!

چینش الگوها در قرآن

💠 قرآن کریم تا قیامت طریق را معرفی کرده است و از طرفی دیگر، به علم سفارش می کند؛ حتی اصول دین بر علم استوار است؛ معلم اول خداوند است!

🔸 جامعه باید اول به دانش، علم و دانایی بپردازد. صحبت سر علم تنها نیست؛ علم و باور این علم، متفاوت است؛ قرآن برای القای این علم به جامعه،  الگوهایی را معرفی می کند!

هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ

اوست که در میان مردم بی سواد، پیامبری از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و آنان را [از آلودگی های فکری و روحی] پاکشان کند و به آنان کتاب و حکمت بیاموزد، (سوره جمعه – آیه ۲)

🔻 من عندالله خیلی نعمت است، اما تجدید آن از عالم غیب به عالم ماده، ولایت ولی می خواهد! همه جا ظاهر نمی شود! این تجسم دوباره به میوه های غیر فصل، به اراده، حقیقت و ایمان مریمی عینیت می بخشد!

كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِنْدَهَا رِزْقًا ۖ قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّىٰ لَكِ هَٰذَا ۖ قَالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّه

هر زمان که زکریا در محراب [عبادت] بر او وارد می شد، رزق ویژه ای نزدش می یافت. [روزی در کمال شگفتی] گفت: ای مریم! این رزق ویژه برای تو از کجاست؟! گفت: از سوی خداست. (سوره آل عمران – آیه ۳۷)

🔺 قرآن همه جوانب الگوها را معرفی می کند؛ نمونه: حضرت مریم و حضرت عیسی مسیح علیهماالسلام.

قرآن وقتی حضرت عیسی علیه السلام را معرفی می کند، مفصل به هویت و کرامت حضرت مریم سلام الله علیها می پردازد. از نذر مادرش گرفته تا داستان سرپرستیش توسط حضرت زکریا سلام الله و بعد احوالات حضرت عیسی مسیح علیه السلام!

زندگی مهدوی آیت الله ناصری

🔹 آیت الله ناصری می گفتند: مادرم وقتی در ۱۴ سالگی فوت کرد، خیلی شکسته شدم. پناه بردم به عزت حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام! بعد از آن عنایت امام را حس کردم و از آن جا محبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه را چشیده و آرام آرام دریچه ای از ادراک مافوق باز شد!

🔸 الگوها چه نوع ارتباطی با زیر مجموعه های اصل ایمان دارند؟ زندگی مهدوی یک مقدماتی در فرد و جامعه دارد که آیت الله ناصری، نمونه بارز آن بودند. ایشان ارتباطی فراتر از بعد ظاهری با مردم داشتند.

🎥 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری

بررسی جامع ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله ناصری قدس سره

📲 دریافت فایل تصویری

زمان: ۲۴۳۶ ثانیه

🔸 حجم: ۴۲/۷ مگابایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *