۱۰ خرداد ۱۴۰۲ اگر مسیر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از ظاهر مسجدالحرام به ظاهر مسجدالاقصی بود، که معراج نبود, یک حقیقت و باطنی دارد! درک باطنی 💠 قافلهای از شیعیان کاشان هدایایی برداشتند و عازم مدینه شدند. در منزل اول خواب دید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و […]
اگر مسیر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از ظاهر مسجدالحرام به ظاهر مسجدالاقصی بود، که معراج نبود, یک حقیقت و باطنی دارد!
💠 قافلهای از شیعیان کاشان هدایایی برداشتند و عازم مدینه شدند. در منزل اول خواب دید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را که به او فرمودند: تو می روی و فرزند من را می آوری و شهیدش می کنند بیدار شده و ناراحت گشت.
🔸 به مدینه که رسیدند محضر امام باقر علیه السلام رسیده و عرض حالی کردند که شیعیان کاشان هستیم و کسی را می خواهیم. حضرت فرمودند: علی را با عده ای از بنی هاشم می فرستم. حضرت سلطان علی آمدند و عاشورا گونه شهید شدند!
🔸 ادراکات باطنی دلیل قرآنی دارد. یعنی عالم غیب! عالم غیب یعنی باطن عالم! ارتداد باطنی این است که در مسیر رشد نوسان داشته باشیم؛
🔻 نوع ارتباطی که ادراک بصری ایجاد می کند خیلی بر قواعد است. تفکر بر امر سماوات خیلی سفارش شده است. پشت این آسمان حقیقتی است!
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خدا که رحمتش بیاندازه است و مهربانیاش همیشگی
منزّه و پاک است آن [خدایی] که شبی بنده اش[ محمّد (صلی الله علیه وآله)] را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر [و حرکت] داد، تا [بخشی] از نشانه هایِ [عظمت و قدرت ]خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست. (سوره اسرا – آیه ۰۱)
🔺 اگر مسیر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از ظاهر مسجدالحرام به ظاهر مسجدالاقصی بود، که معراج نبود, یک حقیقت و باطنی دارد!
🔹 انسان حسی دارد به نام بصر که هر چه دیدنی است را با چشم می تواند ببیند؛ ولی خداوند برای بشر به این قناعت نکرده و یک قوه ای در باطن بشر قرار داده به نام بصیرت؛ بصیرت درک عوالم باطنی است.