۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » صوت(حجه الاسلام ناصری)
  • 23 دسامبر 2021 - 21:13
  • 142 بازدید
زندگی صادقانه و زندگی تصنعی
زندگی صادقانه و زندگی تصنعی

زندگی صادقانه و زندگی تصنعی

باور های غلط، قلب را سخت می کند. کسی که قلبش قسی می شود، این جور نیست که خودش فکر کند که خالی القلب است؛ نه! چیزهای دیگر قلب را پر کرده است.

🗓 ۲۵ تیر ۱۴۰۰

بوسیله نماز، خشوع، توجه و یا بکاء زیاد، می شود قلب چپه را ترد و شکننده کرد؛ و سپس درمان کرد.

حالات قلب

بعضی از قلوب، معکوس و وارونه هستند؛ همراهی نمی کنند. درک آن ها کج است و صحیح نیست. این گونه نیست که از مدیریت بیفتد؛ بلکه مدیریت وارونه دارد! بعضی مواقع قلب، دلمردگی دارد؛ هیچ عکس العملی ندارد! بعضی وقتها دل قبض است؛ نه می شود گفت خوب است؛ نه می شود گفت بد است؛ بستگی دارد. با دلمردگی بسیار متفاوت است! فبض می تواند تنگی خلق ایجاد کند؛ ولی بد نباشد. لذا باید مدیریت خاص خودش را کرد، تا از درون ضرر نکند. قبض الزاما معنایش وارونه بودن دل نیست؛ هیچ آفتی در این مراتب بدتر از کج فهمی و جهل مرکب نیست! ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً (سوره بقره – آیه ۷۴)
باور های غلط، قلب را سخت می کند. کسی که قلبش قسی می شود، این جور نیست که خودش فکر کند که خالی القلب است؛ نه! چیزهای دیگر قلب را پر کرده است. ادراکات چپه و توهمی قلب را فراگرفته است. لذا قلب استاندارد نیست. او خود را صاحب رای صائبی می بیند که صائب نیست و نمی شود با او حرف زد

حالات دعا

لطایف در دعاهای قرآنی، بسیار ظریف و دقیق است. دو دعا حضرت ابراهیم سلام الله علیه درباره مکه دارد. یکی مربوط به اولین باری است که به سرزمین ذی زرع آمدند
بلد را نکره آورد! دفعه بعدی که شهر شکل گرفته بود، معرفه آورده است!
یک دعای مستجاب، مانند فرزند است؛ مدیریت می خواهد؛ پیگیریف سماجت، اخلاص و همراهی می خواهد؛ چقدر می خواهی گسترش پیدا کند؛ تا بی نهايت!؟
خط تراز برای خود و ارتباط هایمان با دیگران، صدق است!

🎤 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری

زندگی صادقانه و زندگی تصنعی

📲 دریافت فایل صوتی

زمان: ۱۱۵۸ ثانیه

🔸 حجم: ۴/۵ مگابایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *