۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » تصویری(حجه الاسلام ناصری)
  • 15 دسامبر 2022 - 21:11
  • 85 بازدید
رحمت و مغفرت الهی
رحمت و مغفرت الهی

رحمت و مغفرت الهی

🎥 کلمه “عسی” افاده رجا می کند؛ اما در قرآن محقق الوقوع تلقی می شود و این از کرم خداست. “عسی” در قرآن، از طرف یک کریم قوی صاحب مغفرت، صادر می شود؛ حتمی است؛ بشارت دارد؛ بشارتش این است!

🗓 ۳۰ آبان ۱۴۰۱

کسی که وارد حرم می شود، باید چه کند که ورودش همراه با بهره وری  و مغفرت باشد؟ چرا ما جواب نمی گیریم؟ چون باور نداریم جواب نمی گیریم؛ فرق است بین آدم باور مند و با کسی که غوطه ور در توهمات است دوما: چون طی طریق نکرده و قواعد سلوک و ارتباط با اولیای الهی را نمی دانیم!

مغفرت رحیمانه

💠 هر کسی که عمل صالح و سیئه را قاطی کرده است و امید به رحمت داشته باشد، خدا می پذیرد! پس مشکل ما کجاست؟

🔻 کلمه “عسی” افاده رجا می کند؛ اما در قرآن محقق الوقوع تلقی می شود و این از کرم خداست. “عسی” در قرآن، از طرف یک کریم قوی صاحب مغفرت، صادر می شود؛ حتمی است؛ بشارت دارد؛ بشارتش این است!

وَآخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلًا صَالِحًا وَآخَرَ سَيِّئًا عَسَى اللَّهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ

و دیگرانی هستند که به گناهانشان اعتراف کردند، [و] اعمال شایسته را با اعمال بد درآمیختند، امید است خدا توبه آنان را بپذیرد زیرا خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. (سوره توبه – آیه ۱۰۲)  

🔺 این خیلی بشارت است؛ هر کسی که عمل صالح و سیئه را قاطی کرده است و امید به مغفرت داشته باشد، خدا می پذیرد! پس مشکل ما کجاست؟

🔸 مشکل ما باور است! چون باور نداریم جواب نمی گیریم؛ فرق است بین آدم باور مند و با کسی که غوطه ور در توهمات است دوما: چون طی طریق نکرده و قواعد سلوک و ارتباط با اولیای الهی را نمی دانیم!

🔹 کسی که وارد حرم می شود، باید چه کند که ورودش همراه با بهره وری و مغفرت باشد؟ گنهکاری که به حرم می رود، مانند فرد مسمومی است که پیش پزشک می رود. دکتر روش درمانی خودش را دارد. او را که تنبیه نمی کند.

🎥 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری

رحمت و مغفرت الهی

📲 دریافت فایل تصویری

زمان: ۱۵۰۰ ثانیه

🔸 حجم: ۴۹/۴ مگابایت

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *