۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » نکات کوتاه
  • 02 نوامبر 2016 - 15:22
  • 1723 بازدید
قدم اول در طلبگی نیّت است باید برای خدا باشی و خالصانه برای خدا حرکت کنی
قدم اول در طلبگی نیّت است باید برای خدا باشی و خالصانه برای خدا حرکت کنی

قدم اول در طلبگی نیّت است باید برای خدا باشی و خالصانه برای خدا حرکت کنی

🔻اولین کاری که در طلبگی لازم است نیّت است؛ یعنی باید برای خدا طلبه شد. 🔸در هر کاری مردم محاسبه می کنند که چقدر حقوق می‌دهند و امکانات آن کار چقدر است. 🔹طلبه حقیقی این محاسبات را ندارد، حتی رزق و روزی‌اش را هم به خدا وا‌می‌گذارد و خدا خودش تأمین می کند. 🔸امامان علیهم […]

🔻اولین کاری که در طلبگی لازم است نیّت است؛ یعنی باید برای خدا طلبه شد.

🔸در هر کاری مردم محاسبه می کنند که چقدر حقوق می‌دهند و امکانات آن کار چقدر است.

🔹طلبه حقیقی این محاسبات را ندارد، حتی رزق و روزی‌اش را هم به خدا وا‌می‌گذارد و خدا خودش تأمین می کند.

🔸امامان علیهم السلام گاهی در روایات، به این معنا اشاره‌کرده‌اند که اگر کسی برای خدا وارد علوم دین شد، خدا او را تأمین می کند و از راه های بی گمان برایش می‌رساند،

🔹قدم اول در طلبگی نیّت است باید برای خدا باشی و خالصانه برای خدا حرکت کنی.

🔸اگر توانستی این را در وجود خودت حل کنی و نگه‌داری خیلی جلو افتاده‌ای.اصلاً یک روز از طلبگی صحیح را درک کرده‌ای.

🔹در همه کارها باید خدا را در نظر گرفت، قبل از غذا یا قبل از هر کاری که بسم‌الله می گوئیم منظور همین است که متوجه خدا شویم و نیت درست و استاندارد شود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*