بسم الله الرحمن الرحیم کد مطلب: ۹۵/۸۵/۹۰ کَرم خداي متعال، بيپايان و رحمتش زياد است؛ اما این کرم، كسي را ميخواهد که بيش از اين، نصيب داشته باشد. از آيات قرآني هم پيداست. سلمان هم بايد امید بخشيدهشدن را داشته باشد، عموم مردم هم بايد داشته باشند و اين، امري است كه شكي در آن […]
بسم الله الرحمن الرحیم
کد مطلب: ۹۵/۸۵/۹۰
کَرم خداي متعال، بيپايان و رحمتش زياد است؛ اما این کرم، كسي را ميخواهد که بيش از اين، نصيب داشته باشد. از آيات قرآني هم پيداست. سلمان هم بايد امید بخشيدهشدن را داشته باشد، عموم مردم هم بايد داشته باشند و اين، امري است كه شكي در آن نيست؛ اما قضاياي عالم چه در دنیا و چه در برزخ طوري چينش شده است كه نعمتهاي الهي، برای خود انسان است.
انسان، يعني فردي معتدل؛ فردي كه اسير نیست؛ فردي كه شيطان در دلش راه پيدا نكرده است؛ فردی که به تزلزل، شك، شبهه، محرمات، صفات بد و وسوسه در اعتقاديات آلوده نیست. انسان باید اهل بيت علیهمالسلام را الگوي عملي زندگي خویش قرار بدهد و به شيعه حقيقي و به انسانيت نزدیکتر شود. اين بابي است که باید برايش بسیار تلاش كرد. خیلی افراد، اعتدال در صفات، معرفت و ارتباط با اهل بیت علیهمالسلام شیعه حقیقی بودن را طالبند که این مراتب، يك مراقبه و انسجام بيشتري را ميخواهد.
حضرت اباعبدالله علیه السلام در بهشت، يك تجلّي ميكنند و اهل بهشت، مدتها در حال مستي ميافتند. قاعدتاً بهشت هم مراتب دارد. در همانزمان چه بسا کسانی كه با حضرت محشورند، گاهي يك نسيمي از حضرت به آنها ميوزد و لذت ميبرند. حالا اين براي چه مرتبهاي از مراتب بهشت و بهشتيان است، بماند. شايد افرادي نزديكتر از اين معاني به خود حضرت باشند و كساني پايينتر از اين معاني باشند. بالأخره همانطوري كه انسانيت مراتب دارد، بهشت هم مراتب دارد و همانطوري كه بهشت مراتب دارد، معرفت اهل بيت علیهمالسلام هم مراتب دارد.
خوابهاي خوب، مبشّراتي برای انسان است؛ ولي اگر كسي در عالم بيداري به مقامات اهل بيت علیهمالسلام يقين پیدا كرد، خيلي شبههها حتي در خواب هم برايش نيست و قضايا در بيداري برايش شفاف است.