۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » گفتار های حجت الاسلام ناصری
  • 23 می 2017 - 12:39
  • 510 بازدید
راهکار عملی برای محافظت شدن  از بلایا و شرور
راهکار عملی برای محافظت شدن  از بلایا و شرور

راهکار عملی برای محافظت شدن از بلایا و شرور

بسمه تعالی کد مطلب:۹۶/۸۶/۱۴۸ يك بنده خدایی بود، پزشك قلب بود و طب قديم نیز کار کرده بود و بیماران را درمان مي‏ كرد. مي‏ گفت: فرزندم سرطان گرفت و او را به حرم امام رضا علیه‌السلام بردم. خیلی التماس کردم که فرزندم خوب شود؛ اما فوت کرد. بعد از فوت او داروی سرطان را […]

بسمه تعالی

کد مطلب:۹۶/۸۶/۱۴۸

يك بنده خدایی بود، پزشك قلب بود و طب قديم نیز کار کرده بود و بیماران را درمان مي‏ كرد. مي‏ گفت: فرزندم سرطان گرفت و او را به حرم امام رضا علیه‌السلام بردم. خیلی التماس کردم که فرزندم خوب شود؛ اما فوت کرد. بعد از فوت او داروی سرطان را کشف کردم که این از عنایات امام رضا علیه‌السلام بود.

او به نکات خوبی در روایات رسیده بود و درمان‌های خوبی هم داشت؛ ولی عمرش کفاف نداد. خدا رحمتش کند! پشت کتاب‌هایی که از او چاپ شده بود این جمله نوشته شده بود: غذاها بیشتر از شمشیرها انسان‌ها را کشته‌اند.

 منظور از این جمله بیشتر مربوط به مسائل طبی است؛ ولي مقدرات معلّق بر معاصي و غفلت‌ها خيلي بيشتر باعث كوتاهي عمر انسان مي ‏شود تا چيزهاي ديگر. اگر كسي اهل ايمان، توجهات، احتياط و توسلات باشد، اجل معلّق، ديرتر او را مي‏ گيرد. بيماري‏ها و مشكلات بسیاری از ما به خاطر غفلت‌ها و نداشتن توسلات مرتب و توجه به اهل بيت علیهم‌السلام است.

كميل روايتي از اميرالمؤمنين علیه‌السلام نقل مي‏ كند که خيلي روايت جالبي است. حضرت فرمودند: يا كميل روزت را با ياد و نام خدا آغاز كن و به اسامي ما و محبت ما به خداوند پناه ببر و برای حفظ از شرور و فتنه ‏ها ما را واسطه قرار بده.[۱]

شخصي خدمت امام حسن عسکری علیه‌السلام عرض كرد: يابن رسول الله در مورد سعد و نحس ايام، روايتي از جدّ شما امام صادق علیه‌السلام نقل شده است و من حافظه ام ياري نمي‏ كند كه سعد و نحس ايام را مراعات كنم. آن حضرت علیه‌السلام فرمودند:

يَا سَهْلُ إِنَّ لِشِيعَتِنَا بِوَلَايَتِنَا لَعِصْمَةً لَوْ سَلَكُوا بِهَا فِي لُجَّةِ الْبِحَارِ الْغَامِرَةِ وَ سَبَاسِبِ الْبِيدِ الْغَائِرَةِ بَيْنَ سِبَاعٍ وَ ذِئَابٍ وَ أَعَادِي الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَأَمِنُوا مِنْ مَخَاوِفِهِمْ بِوَلَايَتِهِمْ لَنَا؛[۲]

ای سهل! شیعیان ما در پناه ولایت ما مصونند؛ اگر در دریای توفانی و دره‌های بیابان‌های دوردست میان درنده‌ها و گرگ‌ها و دشمنانِ جن و انس بروند، به [برکت] دوستی و ولایت ما از هر ترسی آسوده‌اند.

یعنی شيعيان ما به سبب ولایت ما در امن هستند. اگر در درياي توفاني بروند، ولي متوجه ما باشند و متوسل به ما باشند، خداوند آن‌ها را حفظ مي‏ كند.

باید هر روز، اسامی چهارده نور مقدس علیهم‌السلام را نام بُرد؛ چون بركات دارد. توجه انسان، مراتب دارد. هر چه انسان بيشتر بتواند به اهل بيت علیهم‌السلام متوجه باشد، بهره بيشتری مي ‏برد.

—————————————————————————————-

[۱]. بشارة المصطفى، ص۲۵٫

[۲]. بحار الأنوار، ج‏۵۶، ص۲۴٫

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

جواب سئوال زیر را وارد نمایید *