بسم الله الرحمن الرحیم کد مطلب:۹۵/۸۷/۱۰۰ یکی از آداب زیارت ائمه علیهمالسلام این است که انسان از پایین پای مبارک امام علیهالسلام وارد حرم شود. مرحوم آیت الله مولوی قدسسره میفرمودند: «یک نفر امام زمان علیهالسلام را در حرم مطهر امام رضا علیهالسلام دیده است که با پای برهنه، از پایین پای مبارک آنحضرت به […]
بسم الله الرحمن الرحیم
کد مطلب:۹۵/۸۷/۱۰۰
یکی از آداب زیارت ائمه علیهمالسلام این است که انسان از پایین پای مبارک امام علیهالسلام وارد حرم شود. مرحوم آیت الله مولوی قدسسره میفرمودند: «یک نفر امام زمان علیهالسلام را در حرم مطهر امام رضا علیهالسلام دیده است که با پای برهنه، از پایین پای مبارک آنحضرت به سمت قبر مطهر ایشان مشرف شدهاند».
اگر این مراعاتها در زیارت ائمه علیهمالسلام انجام شود، بهره انسان زیادتر میشود. انسان نباید بالای سر مبارک امام علیهالسلام رفت و آمد کند و نباید با صدای بلند، صحبت کند. به طور کلّی باید از کارهایی که خلاف ادب است، پرهیز کند؛ چرا که اینگونه اعمال، انسان را بینصیب میکند.